Ett halvår...

Ett halvår har gått... Sitter och funderar på vad jag har gjort det här halvåret, ärligt talat så känns det inte som att jag har gjort någonting, har bara velat att tiden ska gå, bara väntat på att allt ska kännas bättre. Har svårt att förstå att det redan har gått 6 månader men det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på mamma. Det går inte en dag utan att jag blir arg över vad som hände och det går inte en dag utan att jag önskar att hon fanns kvar.
Var styrkan som har fått mig ur sängen varje morgon kommit ifrån vet jag inte för det är många dagar som jag inte önskat annat än att få ligga kvar och bara sova, har inte velat vara vaken för då tvingas man vara medveten om vad som har hänt, men på något sätt har man tagit sig ur sängen och tagit sig igenom dag efter dag och nu har det helt plötsligt gått 6 månader.
Vissa dagar känner jag mig glad och kan tänka på fina minnen, andra dagar går jag igenom den sista veckan minut för minut och minns den fruktansvärda känslan då vi fick reda på att vi skulle förlora henne, det finns dagar då jag är arg men inte riktigt vet vad jag är arg på men dom allra flesta dagarna så känner jag bara en enorm saknad.
Vi förlorade en person som man alltid kunde vända sig till oavsett vad det gällde, en person som alltid ställde upp, en person som brydde sig om andra, en person som antagligen kände mig bättre än jag själv.
Vi saknar dig mamma...




Den dagen jag går
för att ej vända åter
Jag vill att Ni minns mig
precis som jag var
Det blir bara värre
mina kära, om Ni gråter
För ingen kan ändra
det öde vi har
Den dagen Ni står här
och mig saknar
Jag vill att Ni lever
och livslusten har
Mina älskade kära
jag vill att Ni lever
Och "lever" de dagar
den tid Ni har kvar




 


Kommentarer
Postat av: Anonym

JO du skruttan, man tänker på henne varje dag .Tack vare er barn o barnbarn känns det i alla fall som att livet går vidare. kram pappa

2009-06-08 @ 06:46:28
Postat av: elin

jaha att tiden går så fort! saknar henne! den glade fastern!:)

2009-06-08 @ 14:56:55
URL: http://cooolaelin.blogg.se/
Postat av: johanna

f*n nu tjuter jag ju... fint skrivet sys! håller med dig i varje ord!

2009-06-09 @ 10:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0